054-5893399 avrahammsw@gmail.com

סילאבוס ללימוד שנתי לתעודה אסוסייט (Associate) בלוגותרפיה

2020-21

לוגותרפיה – לוגותרפיה היא שיטת פסיכולוגיה שהגה ד"ר ויקטור פראנקל בספרו 'האדם מחפש משמעות'. ד"ר פראנקל, פסיכיאטר שלמד אצל פרויד ואדלר והאמין שהמוטיבציה הראשונית והבסיסית של כל אדם היא החיפוש אחר המשמעות שלו האישית בחיים. זה היה קרש הקפיצה שלו לבניית תורה שלמה שכולל הבנה של רוח האדם, הסתכלות על האדם בעולמו, כלים אבחוניים וטיפוליים, והבנה עמוקה של בריאות הנפש.

על המכון  – מכון ויקטור פראנקל, הוקם בשנת 2013 להפצת הלוגותרפיה בקרב אנשי מקצוע ולהציע טיפול  וסדנאות לציבור הרחב. הצוות המקצועי למד בקורסים ללוגותרפיה שניתנו פה בארץ ובעולם והוסמכו פה וגם על ידי מכון ויקטור פראנקל בארצות הברית. המכון רשום במכון ויקטור פראנקל בווינה ובארצות הברית ועומד בקריטריונים בינלאומיים ללימוד הלוגותרפיה.

מנהל הקורס – אברהם פרידמן – אברהם בעל תואר ראשון בפסיכולוגיה ותואר שני בעבודה סוציאלית מישיבה יוניברסיטי בניו יורק. עובד כעו"ס מעל 35 שנה. למד לוגותרפיה בארץ אצל ד"ר טריה שנטל, שהיא עצמה תלמידה ישירה של ד"ר פראנקל. אברהם הופיע ברדיו מספר פעמים בנושאים הקשורים ללוגותרפיה ואף העביר הרצאות בכנסים בינלאומיים. כמו-כן, אברהם יושב בהנהלת העמותה ללוגותרפיה בישראל.

ד"ר טריה שנטל  – ד"ר שנטל הייתה תלמידה ישירה של ד"ר ויקטור פראנקל. היא נמנית בין הלוגותרפיסטיות המובילות בעולם. היא בנתה את  הקורס בלוגותרפיה בדרום אפריקה וחברה בוועד העולמי של מכון ויקטור פראנקל ללוגותרפיה בארצות הברית. היא בנתה את מסגרת הלימודים בארץ  ומשמשת כיועצת בכירה לקורס.

ד"ר בתיה יניגר – בתיה בעלת דוקטורט בפסיכולוגיה ותואר שני בעבודה סוציאלית. היא למדה לוגותרפיה בחיפה וארגנה והעבירה כבר מספר קורסים וסדנאות בארץ ובחו"ל. בתיה פעילה בעמותה ללוגותרפיה וגם הציגה בכנסים ללוגותרפיה בישראל ובארצות הברית.

מטרות הקורס

  1. הפצת הלוגותרפיה בקרב אנשי מקצוע. הם יהוו הצינור להגיע למטופלים ואוכלוסיות אחרות.
  2. הקניית ידע לאנשי מקצוע קליניים להיות מטפלים בשיטת הלוגותרפיה ולטפל בשיטה מהירה, מוכח מחקרית ויעילה.
  3. הקניית ידע ליועצים לשדרג את יכולתם המקצועית.
  4. הכשרת מורים להעביר את הקורסים בשנים הבאות ולהדריך תלמידים

ניתן לציין שהקורס מוגבל במספר תלמידים ולא תעלה על 10 תלמידים כדי להעביר את החומר בצורה יותר יעילה, עמוקה ועם אפשרות לחוויה אינטראקטיבית יותר.

נשמח לראותכם בקורס!

מבנה כללי של הקורס

I.…. מבוא ללוגותרפיה
II… אסוסייט (Associate)
      IIא…..מיומנויות בסיסיות בטיפול לוגותרפויתי ופרקטיקום
      IIב…..בריאות הנפש והרחבת פרקטיקום

I….. מבוא ללוגותרפיה

תוכן המבוא – מושגים בסיסיים בלוגותרפיה

ההקשר של הלוגותרפיה כשיטה ותיקה בפסיכולוגיה ובהשוואה לשיטות אחרות
משולש המשמעות
ציר פרנקל (כלי אבחוני)
גישת חיים מקיפה
להגיד "כן!" לחיים
3 רבדים של הבנאדם
יכולת של הבנאדם להתעלות
שאלות לגבי משמעות בחיינו
דרכים למציאת משמעות
משולש הטראגי\אופטימי
כוח ההתרסה של הרוח האנושי
המשמעות על זמניו
המצפון כאבר של המשמעות
המצפון מול הסופראגו
רקע פילוסופי ללוגותרפיה

עוברים תהליך של הבנה עמוקה של עקרונות אלו ואיך הם פועלים בחיינו ובחייהם של אחרים – דבר המהווה תהליך בסיסי ליכולת לפעול באופן מקצועי בלוגותרפיה.

כאן מתחיל ומסתיים הלימוד: איתך!

דרישות – קריאת ספרים ומאמרים בנושאים שיועלו. שיעורי בית. עבודת גמר כולל הצגת נושא בכיתה. נוכחות בלפחות 67% מהמפגשים.

ספרים לקריאה – האדם מחפש משמעות – ד"ר ויקטור פראנקל
Quest for Destiny – ד"ר טריה שנטל – ניתן לקנות אצלינו
לוגותרפיה למטפל – פרופ' דוד גוטמן (לא חובה)

שיעורי בית. עבודת גמר. נוכחות בלפחות 67% מהמפגשים.

תנאי קבלה – רקע מקצועי בטיפול עם הצגת תעודות. – שיחת קבלה

מפגשים – כל שבועיים –  4 שעות אקדמיות. 6 מפגשים

תעודה – מי שמסיים בהצלחה את המבוא זכאי לקבל תעודת סיום ממכון ויקטור פראנקל ללוגותרפיה בישראל ויכול להמשיך ללימודי אסוסייט.

II….. שלב אסוסייט (Associate)

השלב הזה מחולק לשני חלקים:
II.א – מיומנויות בסיסיות בטיפול לוגותרפויתי והשלמת מושגי יסוד. התחלת פראקטיקום.
II.ב- בריאות הנפש והעמקה במושגי הלוגותרפיה. המשך פראקטיקום

II.א…. מיומנויות בסיסיות בטיפול לוגותרפויתי והשלמת מושגי יסוד. פראקטיקום

תוכן – הסתכלות על לוגותרפיה בפועל.
הכרת כלים שפראנקל גייס בצורה מיוחדת כדי לעזור ללקוח להגיע למשמעות שלו.
לוגותרפיה בטיפול
לוגותרפיה כמפגש בין שני אנשים מיוחדים בעיתוי מסוים
גישה ממוקדת-משמעות מול גישה ממוקדת בקושי
הלוגותרפיה בהשוואה לשיטות אחרות
הקושי כתוצאה מדילמה\משבר של משמעות
התעלות וניתוק
המתח של כיוון ותזוזה כדבר נחוץ לנו.
כלים לוגותרפויטיים: הסטה, כוונה פרדוקסאלית, דו-שיח סוקראטי, רמזים של משמעות ועוד.
PIL – מבחן אישי למשמעות בחיים
טכניקת הפנייה
שימוש בהומור בטיפול

בנוסף, תהיה הצגת מקרים בקורס והכרה של כלים אבחוניים (לשימוש גם להתפתחות האישית של המטפל)

דרישות – נוכחות בלפחות 67% מהמפגשים

קריאת ספרים ולענות על שאלות הקשורות לספרים.

ספרים: הרופא והנפש – ד"ר ויקטור פראנקל
משמעות הסבל – ד"ר אליזבט לוקאס

עבודות: שכתוב שיחה טיפולית או תהליך לוגותרפויתי אחר (סדנה, עבודה קהילתית, וכו') והצגתה

שיעורי בית מבוססות על קריאת הספרים הנ"ל.

II.ב….בריאות נפשית והעמקה במושגי הלוגותרפיה העמקה  בפראקטיקום

תוכן לימודי

המפגש התרפויתי
גבולות המטפל
אתיקה מקצועית
מחלות נפש ולוגותרפיה
מחלה נואטית
משמעות המשמעות
טיפול בשעת משבר ובטראומה
עבודה עם ילדים ובני נוער
תהיה הכרה עם כמה תסמונות באנשים שסובלים ואיך הלוגותרפיה מטפלת בהם

פראקטיקום – ניתוח שיחות אמיתיות מהשטח של תלמידים, על ידי התלמידים. מיועד להשיג כמה מטרות:

  • שימוש של התלמידים בכלים הנלמדים
  • חידוד שאלות והערות להוביל לחיפוש משמעות של המטופל
  • שימת לב לרמזי משמעות שהמטופל משמתמש בהם – לעים גם בלי לשים לב

בונוס –יהיה גם מפגש בנושא שיווק.

דרישות – נוכחות בלפחות 67% מהמפגשים

קריאת ספרים ושיעורי בית הקשורים לקריאה:

ספרים: השאיפה למשמעות – ד"ר ויקטור פראנקל
האל הלוא מודע – ד"ר ויקטור פראנקל
4 סיפורים – קובץ  שיישלח לכם במייל (לקוח מעבודה של דר. טריה שנטל)

עבודת סיום – שכתוב 5 שיחות טיפוליות או תהליך לוגותרפויתי אחר, הצגת מקרה או סדנה או מחקר בלוגותרפיה, פרויקט בנושא לוגותרפויתי (יכול להוות בסיס לעבודה דיפלומייט). אורך כ-10 עמודים.

תנאי קבלה לחלק II – סיום המבוא או הדומה לו. שווי של לפחות תואר ראשון במקצוע טיפולי או מקצוע שרוצים לשדרג על ידי לימודי לוגותרפיה.

מפגשים – כל שבועיים 4 שעות אקדמיות. 14-15מפגשים.

תעודה– תעודת אסוסייט (Associate) בלוגותרפיה על ידי המכון ויקטור פראנקל ללוגותרפיה בישראל. מוכר במכונים בינלאומיים

התעודה הזו מאפשרת:   
א. להעביר סדנאות והרצאות בנושא הלוגותרפיה
ב. להיות חלק מצוות מכון ויקטור פראנקל ללוגותרפיה
ג. כניסה לתכנית Diplomate

פרטי הקורס השנתי (אסוסייט)

I-II. –  המפגשים לאורך הקורס הם פעם בשבועיים.

מיקום – רעננה – לוי אשכול 2

בשנה שחלפה התקיימו עוד קבוצות מחוץ לרעננה לפי הביקוש באיזור.
כמו כן אני אשתף פעולה בכל מקום  שיש קבוצה המתעניינת בלימודים.

תנאי קבלה

חובה לצלם תעודות מקצועיות ולשלוח עם הרישום.

כל מועמד יעבור גם שיחה אישית.

סרטוני עדות

ללחוץ פה לראות סרט עדות של בוגרת הקורס

והנה עוד סרט עדות

מה אומרים הבוגרים

"הקורס אותו העברת היה אחת החוויות המשמעותיות ביותר שעברתי."

"הקורס הועבר במקצועיות רבה."

"קיבלתי ידע רב וגם כלים לטיפול עצמו."

"מעבר למקצועיות הרבה התרשמתי מאיכויות אנושיות של אברהם. היכולת המדהימה להתחבר לאחר, לראות החיוב, לתמוך."

"כייף שהיתה קבוצה קטנה. הלימוד היתה ברמה אחרת"

צוות

דר. טריה שנטל
דר. בתיה יניגר
אברהם פרידמן, עו"ס
הרב תני ברטון
דר. אריה סיגל
דר. דידה קימור
צביה טורקניץ, עו"ס
הילית הדר, עו"ס

עלויות

I  (מבוא בלבד)                       2270 ש"ח    כולל הדרכה ודמי רישום.
I-II  (מבוא ופראקטיקום)       6800 ש"ח    כולל הדרכה ודמי רישום.

כל המחירים בש"ח וכוללים מע"מ
דמי רישום: 400 ₪ שהולכים לקראת תשלום הקורס.

הנחה – מי שמביא תלמיד שנרשם ומשלם עבור הקורס מקבל הנחה של 8% משכר הלימוד.

אופני תשלום

צ'ק (במידה ומודפס עליו "למוטב בלבד")
מזומן
פייפל – קישור יישלח לכם
העברה בנקאית\הוראת קבע
אברהם פרידמן
בנק לאומי – 10
סניף רעננה – 942
חשבון – 20734839
פפר פיי  או ביט

*יש אפשרות לחלק לתשלומים חודשיים

לעובדי משרד החינוך: גמול השתלמות לעובדי הוראה
היקף:   תכנית חד-שנתית בהיקף של 84 שעות (תהיה תוספת שיעור)

שאלות
אם יש
שאלות אפשר לפנות ל:
אברהם פרידמן, מנהל המכון
טלפון: 054-5893399
מייל: avrahammsw@gmail.com

סגירת תפריט